Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

Υπερελαφρά, η λύση στην οικονομική κρίση.

Λύσεις πάντα υπάρχουν ακόμη και σε δύσκολες καταστάσεις όπως η οικονομική κρίση που τόσο έντονα βιώνουμε και στη χώρα μας τα δύο τελευταία χρόνια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η λύση που έδωσε το τοπικό τμήμα της αστυνομίας της Κομητείας Tulare στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. για την πραγματοποίηση των εναέριων περιπολιών.

Η Κομητεία Tulare βρίσκεται στην κεντρική κοιλάδα της Καλιφόρνια περίπου εκατό μίλια βόρεια του Λος Άντζελες, κοντά στο γνωστό εθνικό πάρκο Σεκβόιας (Sequoia National Forest). Το τοπικό τμήμα της αστυνομίας αντιμετωπίζοντας σοβαρά οικονομικά προβλήματα λόγω της οικονομικής κρίσης με αρκετές περικοπές και περιορισμούς στον προϋπολογισμό του, (κάτι μας θυμίζει αυτό), επέλεξε ένα υπερελαφρό αεροσκάφος για να εκτελεί τις εναέριες περιπολίες.

Σύμφωνα με δήλωση του σερίφη της Κομητείας David Castellon, κανονικά θα έπρεπε να επιλεχθεί ένα καινούργιο ελικόπτερο, αλλά ο προϋπολογισμός δεν επέτρεπε μεγαλύτερη δαπάνη. Όπως αναφέρει συγκεκριμένα ο πιλότος Williams της υπηρεσίας «ένα ελικόπτερο κοστίζει πολύ περισσότερα χρήματα, η εύρεση των οποίων είναι αδύνατη σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες», Αντί του ελικοπτέρου λοιπόν, η αρμόδια υπηρεσία αποφάσισε να αγοράσει το υπερελαφρό αεροσκάφος CTLS της Flight Design.

Το υπερελαφρό CTLS της Flight Design
Στην συνέντευξή του ο σερίφης Castellon αναφέρει ότι, «ενώ γενικά τα αεροπλάνα δεν μπορούν να κάνουν στις περιπολίες ότι τα ελικόπτερα, το υπερελαφρό που αποφασίστηκε να αγοραστεί, μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα από το υπάρχον αεροπλάνο του Τμήματος - ένα δικινητήριο 1973 Cessna Skymaster – και μάλιστα με χαμηλότερο κόστος καυσίμου και συντήρησης». Συγκεκριμένα τα υπερελαφρά, είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν κάποιες από τις βασικές επιχειρήσεις που μπορεί να κάνει ένα ελικόπτερο, δεδομένου ότι ένα υπερελαφρό μπορεί να πετά με χαμηλή ταχύτητα (μικρότερη και από 50 μίλια την ώρα) και με τον ίδιο τύπο τροχιάς, γεγονός που βοηθά σημαντικά στη διεξαγωγή εναέριων ερευνών για υπόπτους στο έδαφος.

Η κατασκευάστρια εταιρεία Flight Design, έχει συμφωνήσει να εγκαταστήσει στο αεροσκάφος ένα σύστημα καταγραφής εικόνας (βίντεο) και μελλοντικά υπέρυθρη κάμερα και ψηφιακή οθόνη ώστε ο δεύτερος επιβαίνων (ιπτάμενος αστυνομικός) να μπορεί να βλέπει ότι καταγράφουν οι κάμερες. Ένα μεγάλο μέρος της χρηματοδότησης για την αγορά του άρτια εξοπλισμένου αεροσκάφους, καλύπτεται από την υπηρεσία εσωτερικής ασφάλειας και το υπόλοιπο μέρος προέρχεται από χρήματα που κατασχέθηκαν από τις έρευνες κατά των ναρκωτικών.

Το cockpit του CTLS
Το νέο αεροσκάφος θα πραγματοποιεί πέντε εναέριες περιπολίες την εβδομάδα καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου ενώ παράλληλα θα πετά και για την αντιμετώπιση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. Οι εναέριες περιπολίες με το υπάρχον δικινητήριο Cessna που λειτουργεί η υπηρεσία έως σήμερα, είναι οικονομικά ασύμφορες, αφού καίει περίπου 30 λίτρα καυσίμου σε μια ώρα ενώ το νέο υπερελαφρό αεροπλάνο καταναλώνει τρία ή τέσσερα γαλόνια (15 – 18 λίτρα) αντίστοιχα, και επιπλέον χρησιμοποιεί ως καύσιμο τη (φθηνότερη) βενζίνη των αυτοκινήτων και όχι αεροπορικά καύσιμα.

Το συνολικό ετήσιο κόστος για τη λειτουργία του CTLS, εκτιμάται ότι θα είναι περίπου 57.000 δολάρια, (43.000,00 ευρώ) για 1.000 περίπου ώρες πτήσης – περίπου 43ευρώ/ώρα – χωρίς σ’ αυτό να συνυπολογίζεται το κόστος για την αμοιβή του πιλότου και του ιπτάμενου αστυνομικού, ο οποίος εκτός από την παρατήρηση του εδάφους, (μέσα από το σύστημα οθόνης - καμερών), θα είναι επιφορτισμένος και με την επικοινωνία για την άμεση ανταπόκριση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Ο Williams πιστεύει ότι το τμήμα του θα είναι η πρώτη αστυνομική υπηρεσία που θα χρησιμοποιεί υπερελαφρό αεροσκάφος για την υποστήριξη των περιπολιών, ενώ παγκοσμίως θα είναι η δεύτερη κρατική υπηρεσία μετά την πυροσβεστική υπηρεσία του Εκουαδόρ που χρησιμοποιεί τα υπερελαφρά για την πυροπροστασία στις εναέριες περιπολίες κατά την ανίχνευση δασικών πυρκαγιών.

Από την πλευρά μας, δεν έχουμε παρά να συγχαρούμε όλους τους παραπάνω υπευθύνους Δημόσιους Υπαλλήλους, για τον τρόπο που σκέφτονται και δρουν. Θα θέλαμε να δούμε σύντομα και στη χώρα μας παρόμοιες αποφάσεις και λύσεις, δυστυχώς όμως το αρκετά μικρό κόστος για την αγορά και τη συντήρηση των υπερελαφρών αεροσκαφών δεν αφήνει περιθώρια για μεγάλες «μίζες» στους κυβερνώντες, οπότε θεωρούμε ότι για μία ακόμη φορά, θα περιμένουμε μάταια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου