Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Νέος τύπος αδείας χειριστού αεροσκαφών (LAPL), μεταξύ των χειριστών υπερελαφρών (ULPL) και ιδιωτικών αεροσκαφών (PPL)

Με τον κανονισμό 1178/2011 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ψηφίστηκε στις 3 Νοεμβρίου 2011, καθορίζονται οι τεχνικές απαιτήσεις και οι διοικητικές διαδικασίες σχετικά με το ιπτάμενο προσωπικό της πολιτικής αεροπορίας, ο οποίος έχει τεθεί ήδη σε εφαρμογή, από τις 8 Απριλίου 2012.

Στα αξιοσημείωτα του κανονισμού αυτού, είναι και η θέσπιση ενός νέου τύπου άδειας χειριστού αεροσκαφών για όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, στο Παράρτημα Ι του κανονισμού, όπου διευκρινίζονται όλες οι λεπτομέρειες των διαφόρων τύπων αδειών χειριστών αεροσκαφών της πολιτικής αεροπορίας, θεσπίζεται για πρώτη φορά μία νέα άδεια, η οποία καλείται: Light Aircraft Pilot License LAPL” (Πτυχίο Χειριστή Ελαφρών Αεροσκαφών). Η νέου αυτή άδεια, ταξινομείται μεταξύ αυτής των Ultra-Light Pilot License “ULPL” (Πτυχίο Χειριστή Υπερελαφρών Αεροσκαφών) και αυτής των Private Pilot License “PPL” (Πτυχίο Χειριστή Ιδιωτικών Αεροσκαφών).

Οι βασικές έννοιες του κανονισμού για την συγκεκριμένη κατηγορία καθώς και των υποκατηγοριών αυτής είναι οι ακόλουθες:


LAPL: ΠΤΥΧΙΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΕΛΑΦΡΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
Τα δικαιώματα του κατόχου πτυχίου χειριστή ελαφρών αεροσκαφών είναι να ενεργεί αμισθί ως κυβερνήτης σε μη εμπορικές πτητικές λειτουργίες στην κατάλληλη κατηγορία αεροσκαφών.



1. LAPL(A): ΠΤΥΧΙΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΕΛΑΦΡΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΓΙΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ
Τα δικαιώματα του κατόχου βασικού πτυχίου χειριστή ελαφρών αεροσκαφών για αεροπλάνα είναι να ενεργεί ως κυβερνήτης σε μονοκινητήρια αεροπλάνα με εμβολοφόρο κινητήρα (ξηρά) ή μηχανοκίνητα ανεμόπτερα περιήγησης με πιστοποιημένη μέγιστη μάζα κατά την απογείωση 2 000 kg ή μικρότερη, που μεταφέρουν το πολύ 3 επιβάτες ώστε ο αριθμός των επιβαινόντων στο αεροσκάφος να μην υπερβαίνει ποτέ τους 4.

2. LAPL(H): ΠΤΥΧΙΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΕΛΑΦΡΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΓΙΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ
Τα δικαιώματα του κατόχου βασικού πτυχίου χειριστή ελαφρών αεροσκαφών για ελικόπτερα είναι να ενεργεί ως κυβερνήτης σε μονοκινητήρια ελικόπτερα με πιστοποιημένη μέγιστη μάζα κατά την απογείωση 2 000 kg ή μικρότερη, τα οποία μεταφέρουν το πολύ 3 επιβάτες ώστε ο αριθμός των επιβαινόντων να μην υπερβαίνει ποτέ τους 4.

3. LAPL(S): ΠΤΥΧΙΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΕΛΑΦΡΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΓΙΑ ΑΝΕΜΟΠΤΕΡΑ
Τα δικαιώματα του κατόχου πτυχίου χειριστή ελαφρών αεροσκαφών για ανεμόπτερα είναι να ενεργεί ως κυβερνήτης σε ανεμόπτερα και ανεμόπτερα με κινητήρα

4. LAPL(B): ΠΤΥΧΙΟ ΧΕΙΡΙΣΤΗ ΕΛΑΦΡΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΓΙΑ ΑΕΡΟΣΤΑΤΑ
Τα δικαιώματα του κατόχου πτυχίου χειριστή ελαφρών αεροσκαφών για αερόστατα είναι να ενεργεί ως κυβερνήτης σε αερόστατα θερμού αέρα ή αερόπλοια θερμού αέρα με μέγιστη χωρητικότητα φακέλου πτήσης 3 400 m 3 ή σε αερόστατα αερίου με μέγιστη χωρητικότητα φακέλου πτήσης 1.200 m3, μεταφέροντας το πολύ 3 επιβάτες, ώστε ο αριθμός των επιβαινόντων στο αεροσκάφος να μην υπερβαίνει ποτέ τους 4.

Περισσότερες πληροφορίες για την πραγματικά ενδιαφέρουσα αυτή κατηγορία αδειών, θα δοθούν σύντομα, με νέες αναρτήσεις μας, ιδιαίτερα δε για την υποκατηγορία LAPL(A)

Τελειώνοντας την πρώτη μας αυτή αναφορά στην κατηγορία αδειών LAPL, πρέπει να τονίσουμε, ότι σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 12 του κανονισμού 1178/2011, δίνεται η δυνατότητα στα κράτη μέλη να αποφασίσουν να μην εφαρμόσουν τις διατάξεις του παρατήματος Ι μέχρι τις 8 Απριλίου 2015. Περιμένουμε λοιπόν την απόφαση των  ιθυνόντων, για το αν και πότε, θα εφαρμοστεί η άδεια των χειριστών ελαφρών αεροσκαφών στη χώρα μας. Από την πλευρά μας δεν έχουμε παρά να ελπίζουμε και να ευχηθούμε για την εφαρμογή του κανονισμού στην Ελλάδα και σύντομα.  

1 σχόλιο:

  1. ΠΟλύ ενημερωτικό. Ευχαριστώ. Θα ήθελα αν μπορείτε να μου απντήσετε και κάποιες ερωτήσεις μέσω email. Σας τις έχω στείλει στην διεύθυνση που αναγράφετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή